Pięć sposobów na uniknięcie przeziębienia

Nie przegrzewaj się

Ale z drugiej strony nie doprowadzaj do wychłodzenia organizmu. Spaceruj jak najczęściej, nie zapominając przy tym o czapce i szaliku.


Jedz owoce i warzywa

Zastosuj kurację czosnkową zjadając codziennie dwa ząbki czosnku ugotowane na parze.

Alternatywą dla czosnku jest rzeżucha. Można używać jej do sałatek i kanapek.


Pij dużo płynów

Dzienna dawka to co najmniej 6 szklanek wody mineralnej, soków albo herbaty. Jeśli czujesz że dopada Cię przeziębienie przygotuj napar z lipy a przy uporczywym kaszlu ciepłe mleko z miodem, masłem i czosnkiem


Spędzaj aktywnie czas

Aby zmniejszyć ryzyko zachorowania wystarczy trzy razy w tygodniu pobiegać, pojeździć na rowerze albo pójść na co najmniej półgodzinny spacer.  Aktywność fizyczna usprawnia działanie układu odpornościowego i chroni organizm przed infekcjami.


Wysypiaj się

Kładź się do łóżka godzinę wcześniej niż zwykle. Po porcji zdrowego snu nasz układ odpornościowy zostaje zregenerowany a poza tym patrzymy na świat nieco bardziej optymistycznie.

Powrót